martes, 13 de diciembre de 2016

harreman publikoen modernizazioa


Harreman publikoen mundua, nahiz eta berria dirudi, historian zehar ikusi edo eman den kontzeptu bat izan da beti. Antzinako Grezian aurki dezakegu praktika honen aitzindariak. Periodo horretan egiten ziren asambladak estabaidatzeko eta persuaditzeko erabiltzen ziren teatroak eta obrak HHPPkoko lehenengo teknikak ziren. Berez, harreman publikoak pertsonak persuaditzeko teknikak dira, hau da, zerbait produktu edo zerbitzuari buruz babesa edota konfidantza lortzeko erabiltzen dira. Nahiz eta historia asko izan, HHPP-koen urrezko garaia gaur egun aurki dezakegu eta honako egoera honen erruduna teknologia berriak dira.


Resultado de imagen de redes socialesTeknologia berriak, hau da, interneta sortu zenetik agertutako tresta berriak publizitate eta HHPP-koko mundua guztiz aldatu izan dute. Teknologia berri hauen tresna handi eta erabilgarrienak sare sozialak dira. Sare sozialak gizartearen komunikazioa guztiz aldatu dute. Tresna hauek baino lehen jendearen arteko komunikazioa askoz zailagoa zen edozein gauzetarako, hala nola, lagunekin geratzeko edota notiziak eskuratzeko. Facebook, Twitter, Youtube...etb-rreko sare sozialak komunikazioaren arloari buelta bat eman diote, eta honen barruan HHPP-koak sartzen dira. Gaur egun edozein enpresa du bere sare sozialeko kontua eta bertan egiten duten ekintzak oso erabilgarriak dira bezeroari informazioa eskeintzeko. Honako hau enpresen hurbiltasuna bezeroarekiko sustatzen du eta gainera doainik egin ahal da. baina guzti hau gaizki erabil ondoren, dena pikutara eraman behar da. Egia da tresna soragarriak direla enpresaren produktuak eta zerbitzuak publizitatzeko, baina kontuan hartu behar da sare sozialak direla, hau da, Facekook edota Twitter moduko plataformak erabiltzen duten hizkuntza edota metodologia kolikiala edo familiarragoa da, hau da, ez dira aldizkariak non produktuak saldu, baizik eta bata bestearekin komunikatzeko tresnak dira, beraz, enpresek ezin dute modu publizitario batean erabili, baizik eta modu erakargarri edo erosoago batean komunikatu behar dira. Lehen aipatu dudanez, sare sozialak interaktibitatea bilatzen dute, pertsonen arteko komunikazioa eta feedback-a bilatzen dute, hala nola "me gusta" edo "retweet" funtzioekin. kontzeptu hau behin ondo jakinda, sare sozialekin batera beste kontzeptu bat sortu egin da: Community Manager.
Resultado de imagen de community manager
 Honetan lan egiten duten pertsonek enpresaren sare sozialak kudeatu behar dute, hau da, enpresa baten irudia eta zerbitzuak kudeatu saltzen saitu behar da, baina ez modu publizitario batean. Horregatik egiten duten ekintzak, hala nola inkestak, lehiaketak...etb bezeroen interaktibitatea edo feedback-a bilatu behar dute, ezer saldu gabe, enpresaren urbiltasuna sendotzeko, agerian usten bezeroei arreta jartzen dietela.

Sare sozialak enpresa munduaren iraultza erakarri dute. Antzinako analogiko garaian enpresek hotzagoak edota serioak ikusi ahal ziren baina tresna berri hauek ondo erabilita, enpresen irudiaren ikuspena guztiz aldatu ahal da eta seriotasun horrekin aimatu ahal da, bezeroaren ikuspena aldatzen eta beraz, errentagarritasuna (ekonomikoa edota irudikoa) lortzen

No hay comentarios:

Publicar un comentario