Egitasmo guzti honen atzetik testuinguru politiko,
ekonomiko eta soziala dugu. Politika aldetik, “Global Commission on Drug Policy”
erakundean hainbat politiko daude, hala nola Cesar Gaviria edo Ernesto Zedillo.
Pertsonaia hauek honen barruan daude arrazoi batengatik, eta arrazoi hori
drogen gerra bizi izan dutela da. Cesar Gaviria gerra bat antolatu zuen
Medellin-eko kartelarekin akabatzeko. Gerra hori irabazi zuen Pablo Escobar narkotrafikantearen
hilketarekin, baina horretarako hainbat zibil eta soldadu hil ziren. Horregatik
sartu egin da erakunde honetan, ikusi izan zuelako drogen gerrak ez direla bide
pazifiko bat. Ekonomia aldetik arrazoi nagusia drogen gerrekin akabatzeko oso
argia sortarazten da: gerren kostuak. Narkotrafikanteak eta bere kartelekin
akabatzeko milioika euro gastatu behar dira soldadu eta ekipoak lortzeko, eta
horregatik legalizatu nahi dituzte drogak zeren eta legalak izango balitz,
kartelak ez zuten izango inolako sentsurik eta beren biolentzia eta hilketak ez
ziren agertuko. Testuinguru sozialaren aldetik nabaria da gizartearen errefusa
kartelengan. Gizarteak ez du onartzen bere biolentzia eta badaude zeinek esaten
dute tabakoa legal bada zergatik ez beste motatako drogak, azken finean kaltegarriak
dira guztiak.
Egitasmo haun hainbat erakunde eta pertsonalitate bultzatzen dute. Erakunde
horiek “Comision Global de Politica de Drogas” osatzen dute eta horien barruan hainbat
pertsona esanguratsuak aurkitzen dura, hala nola Brasileko ex presidentea,
Fernando Henrique Cardoso, Mexikoko ex presidentea, Ernesto Zedillo, Colombiako
ex presidentea, Cesar Gaviria, Errusiako ex presidentea, Ruth Dreifuss eta Richard
Bransonek. Honako hauek ONU-ko Ban Ki-Moon idazkari nagusiarekin elkartuko dira
“Como asumir el control: distintas vías hacia
políticas de drogas eficaces” izeneko dokumentua azaltzeko.
Honako iniziatiba honen aurrekariak 2011-ra joaten
dira. Urte horretan, Comisioa bere lehenengo informea erakusten du munduari eta
drogen legalizazioa eta erregularizazioaren debatea sortzen dute. Informe horretan
drogen kontrako gerra desastre bat izan zela aipatzen dute eta errekomendazio
batzuk egiten zituen. 2012an, Ameriketako Cumbrean, drogen erreforma izan zen
debate nagusia. Honako hau inoiz gertatu zen Cumbre horretan. Azkenik, 2013
Estatu Amerikarren Organizazioa informe bat elaboratu zuten non drogen
legalizazioa aipatzen da. Uruguay munduko lehena izan da marihuana
legalizatzen.
Helburu nagusia mezu bat bidaltzea da eta mezu
hori drogen gerraren ekimena da. Honako hau lortzeko izugarrizko metafora erabiltzen
dute edonor ulertzeko arazoa eta honen bidez beren helburu nagusia jende kopuru
handiagoari hobeto transmititzeko.
Lehenik eta behin drogen arazoa aipatzen da
bideoan, jendearen dependentzia batez ere. Gero drogen aurkako gerraren
frakasoa eta narkotrafikoaren kontua aipatzen dute, esaten narkotrafikoa sortu
izan zela drogak ilegalak zirelako. Azkenik bere arazoaren soluzioa aipatzen
dute, hau da, drogen legalizazioa.
Bideoa edonorrentzako zuzenduta dago baina batez
ere munduko osoko erakundeentzat zuzenduta dago, beren ikuspegia aldatzeko eta
kontzientziatzeko drogen gerra konpondu behar den arazo bat dela.
Bideoaren lorpen handiena drogen arazoa hain sinple
azaltzea da, hau da, lortu dute gatazka azaltzea eta edonor ulertzea.
Erreinuaren eta dragoiaren metafora izugarriz ondo funtzionatzen da bideoan eta
oso ondo transmititzen du mezua. Erritmoa itzela da, hau da kontatutako
istorioa gero eta tentsio gehiago hartzen du eta honako hau lagungarria da
istorioa hobeto ulertzeko.
Nire ikuspuntutik video sorgarria teknika aldetik.
Oso ondo transmititzen du bere mezua eta hori normalean ez da erraza izaten.
Metaforaren estrategia erabiltzea idea on bat izan da, honela jende gehiagori
ailegatuko zaio mezua eta horrela zabalduko da hobeto
.
Bideoaren atzetik komunikazio estrategia izugarria
dago. Bideora ailegatu aurretik hainbat ekitaldi eta berriketak egin izan
dituzte, eta sare sozialetan informazio ugari publikatu izan dute jendearen
Feedback-a eskuratzeko. Komunikazio aldetik oso ondo sustatu dute bere
egitasmoa eta nabaria da erreperkusioa izan zuela bideoa, 150000 bisita baina
gehiago izan zuelako Youtubeko plataforman.
No hay comentarios:
Publicar un comentario