viernes, 7 de octubre de 2016

The War on Drugo: Nola azaldu gatazka korapilatsu bat modu erraz batean.


Egitasmo guzti honen atzetik testuinguru politiko, ekonomiko eta soziala dugu. Politika aldetik, “Global Commission on Drug Policy” erakundean hainbat politiko daude, hala nola Cesar Gaviria edo Ernesto Zedillo. Pertsonaia hauek honen barruan daude arrazoi batengatik, eta arrazoi hori drogen gerra bizi izan dutela da. Cesar Gaviria gerra bat antolatu zuen Medellin-eko kartelarekin akabatzeko. Gerra hori irabazi zuen Pablo Escobar narkotrafikantearen hilketarekin, baina horretarako hainbat zibil eta soldadu hil ziren. Horregatik sartu egin da erakunde honetan, ikusi izan zuelako drogen gerrak ez direla bide pazifiko bat. Ekonomia aldetik arrazoi nagusia drogen gerrekin akabatzeko oso argia sortarazten da: gerren kostuak. Narkotrafikanteak eta bere kartelekin akabatzeko milioika euro gastatu behar dira soldadu eta ekipoak lortzeko, eta horregatik legalizatu nahi dituzte drogak zeren eta legalak izango balitz, kartelak ez zuten izango inolako sentsurik eta beren biolentzia eta hilketak ez ziren agertuko. Testuinguru sozialaren aldetik nabaria da gizartearen errefusa kartelengan. Gizarteak ez du onartzen bere biolentzia eta badaude zeinek esaten dute tabakoa legal bada zergatik ez beste motatako drogak, azken finean kaltegarriak dira guztiak.

Egitasmo haun hainbat erakunde eta pertsonalitate bultzatzen dute. Erakunde horiek “Comision Global de Politica de Drogas” osatzen dute eta horien barruan hainbat pertsona esanguratsuak aurkitzen dura, hala nola Brasileko ex presidentea, Fernando Henrique Cardoso, Mexikoko ex presidentea, Ernesto Zedillo, Colombiako ex presidentea, Cesar Gaviria, Errusiako ex presidentea, Ruth Dreifuss eta Richard Bransonek. Honako hauek ONU-ko Ban Ki-Moon idazkari nagusiarekin elkartuko dira “Como asumir el control: distintas vías hacia políticas de drogas eficaces” izeneko dokumentua azaltzeko.

Resultado de imagen de the war on drugo
Honako iniziatiba honen aurrekariak 2011-ra joaten dira. Urte horretan, Comisioa bere lehenengo informea erakusten du munduari eta drogen legalizazioa eta erregularizazioaren debatea sortzen dute. Informe horretan drogen kontrako gerra desastre bat izan zela aipatzen dute eta errekomendazio batzuk egiten zituen. 2012an, Ameriketako Cumbrean, drogen erreforma izan zen debate nagusia. Honako hau inoiz gertatu zen Cumbre horretan. Azkenik, 2013 Estatu Amerikarren Organizazioa informe bat elaboratu zuten non drogen legalizazioa aipatzen da. Uruguay munduko lehena izan da marihuana legalizatzen.

Helburu nagusia mezu bat bidaltzea da eta mezu hori drogen gerraren ekimena da. Honako hau lortzeko izugarrizko metafora erabiltzen dute edonor ulertzeko arazoa eta honen bidez beren helburu nagusia jende kopuru handiagoari hobeto transmititzeko.

Lehenik eta behin drogen arazoa aipatzen da bideoan, jendearen dependentzia batez ere. Gero drogen aurkako gerraren frakasoa eta narkotrafikoaren kontua aipatzen dute, esaten narkotrafikoa sortu izan zela drogak ilegalak zirelako. Azkenik bere arazoaren soluzioa aipatzen dute, hau da, drogen legalizazioa.

Bideoa edonorrentzako zuzenduta dago baina batez ere munduko osoko erakundeentzat zuzenduta dago, beren ikuspegia aldatzeko eta kontzientziatzeko drogen gerra konpondu behar den arazo bat dela.

Resultado de imagen de cesar gaviriaBideoaren lorpen handiena drogen arazoa hain sinple azaltzea da, hau da, lortu dute gatazka azaltzea eta edonor ulertzea. Erreinuaren eta dragoiaren metafora izugarriz ondo funtzionatzen da bideoan eta oso ondo transmititzen du mezua. Erritmoa itzela da, hau da kontatutako istorioa gero eta tentsio gehiago hartzen du eta honako hau lagungarria da istorioa hobeto ulertzeko.

Nire ikuspuntutik video sorgarria teknika aldetik. Oso ondo transmititzen du bere mezua eta hori normalean ez da erraza izaten. Metaforaren estrategia erabiltzea idea on bat izan da, honela jende gehiagori ailegatuko zaio mezua eta horrela zabalduko da hobeto
.


Bideoaren atzetik komunikazio estrategia izugarria dago. Bideora ailegatu aurretik hainbat ekitaldi eta berriketak egin izan dituzte, eta sare sozialetan informazio ugari publikatu izan dute jendearen Feedback-a eskuratzeko. Komunikazio aldetik oso ondo sustatu dute bere egitasmoa eta nabaria da erreperkusioa izan zuela bideoa, 150000 bisita baina gehiago izan zuelako Youtubeko plataforman. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario